Culoarea anului 2018 – ultra violet

Culoarea anului 2018 – ultra violet

Pantone a anunțat culoarea anului 2018. Alegrea specialiștilor în culoare de la intitututul Pantone este o nuanță pe care aceștia au numit-o inventivă și imaginativă. Despre ultra violet inginerii culorii spun că este nuanța care luminează calea spre ceea ce urmează să vină.

Ultra violet este o nuanță pur provocatoare și profundă care comunică originalitate, ingeniozitate și gândire vizionară și care ne îndeamnă spre viitor. Considerată o culoare complexă și contemplativă, ultra violet sugerează misterele cosmosului, curiozitatea a ceea ce se află dincolo de limitele cunoscute și provoacă la descoperiri pentru a ajunge mult dincolo de unde suntem acum.

Ultra violet este cerul de noapte vast și nelimitat, este ceea ce este posibil, este dorință.

Ultra violet revitalizează toate nunațele de purpuriu, toate fiind simbol ai neconvenționalului și al strălucirii artistice. Nuanță plină de emoție și adâncime PANTONE 18-3838 Ultra Violet simbolizează experimentarea și neconformitatea, stimulând indivizii să-și lase amprenta lor unică asupra lumii și împingând granițele cunoașterii dincolo de limitele posibilului, prin creațe.

Din punct de vedere istoric, purpuriul, ultra violetul și violetul au avut o componentă mistică și spirituală. Culoarea este adesea asociată cu practicile de mindfulness, care oferă experinețe pozitive celor ce caută un refugiu din lumea supradimensionată de astăzi. Folosirea iluminatului purpuriu în spațiile de meditație și alte locuri de adunare energizează comunitățile care se adună acolo și îndeamnă la comunicare.

Culoarea anului declarata în fiecare an în martie de Pantone, înseamnă mai mult decât o culoare dominantă. Culoarea anului dă tonul în modă, amenajari, decorațiuni, dar impulsionează și provoacă arta în general. În fond ce ar fi lumea fără culoare, iar culoarea anului este o cale excelentă prin care se poate depași monotonia cromatică și uniformizarea, care ne paște în mai mică sau mai mare măsură, pe toți.

Culoarea trebuie să fie fascinantă, să provoace, să emoționeze, să bucure, să lumineze și să inspire. Culoarea are capacitatea de a transmite mesaje profunde, poate influența și genera curente.

Institutul Pantone Color este un serviciu de consultanță în cadrul companiei Pantone care influențează, analizează și prevede tendințe globale de culoare, consiliază companiile în ceea ce privește culoarea în identitatea mărcilor și dezvoltarea produselor, pentru aplicarea și integrarea culorilor ca un bun strategic.

Recunoscută în întreaga lume ca o sursă principală de informații despre culori prin previziunile de culoare anuale și sezoniere Pantone Color Institute are un cuvânt greu de spus în domeniul designului și este un generator de emoții în strategia lor de promovare a culorilor. De ce toate acestea? Pentru că lumea toată înseamnă culoare!

Citeste si:

 

Distribuie articolul pe: