Cum alegi strategia de marketing potrivită pentru afacerea ta

Cum alegi strategia de marketing potrivită pentru afacerea ta

Strategia de marketing este o parte esențială a planului de afaceri general. Nu este deloc simplu să crești un business, să descoperi o nișă profitabilă și să te asiguri că poți spori vizibilitatea companiei prin transmiterea unor mesaje potrivite către audiență. Indiferent de domeniul în care activezi, promovarea poate fi dificilă dacă nu alegi instrumentele potrivite. Atunci când vrei să demarezi o campanie de marketing este esențial să știi către ce direcție te îndrepți astfel încât eforturile tale să fie canalizate și să eviți o abordare haotică. Iată cum poți să alegi o strategie care să-ți ofere siguranța că poți ieși în evidență pe o piață atât de aglomerată:

Analizează piața și competiția

Alegerea unei strategii de marketing trebuie să fie realizată în baza unui studiu de piață. Marketingul este un proces social, care se referă la arta de a vinde și se bazează pe analiză și planificare. Mai exact, ca să știi cum să-ți promovezi afacerea trebuie să determini unde anume te poziționezi pe piață. Este important să identifici acel instrument de promovare cât mai potrivit profilului de Buyer Persona de care ești interesat, să înțelegi cât de mare este piața, cât de repede crește, care sunt exigențele și așteptările potențialilor clienți în funcție de vârstă, ocupație, studii sau interese. De asemenea, analizează cu atenție activitatea competitorilor direcți și indirecți ca să afli ce strategii folosesc, care sunt punctele lor forte și punctele slabe sau cum se poziționează ca brand. Toate aceste date îți vor fi de mare ajutor pentru alegerea strategiei potrivite pentru afacerea ta.

Stabilește obiectivele strategiei de marketing

Campania de marketing pe care vrei să o derulezi pentru promovarea afacerii presupune adaptarea constantă a produselor sau serviciilor la cerințele publicului țintă. Asta înseamnă că trebuie să fii la curent cu toate noutățile de pe piață, dar totodată să stabilești și ce anume vrei să obții. Astfel, pune la punct obiectivele de business ale companiei și ai grijă ca acestea să fie cât mai specifice, realiste, ușor de măsurat și în perfectă armonie cu misiunea principală a organizației. Poate fi vorba de extinderea companiei, creșterea vânzărilor, obținerea unei poziții de conducere în domeniul tău de activitate sau cucerirea unei anumite cote din spațiul pieței.

Identifică nevoile publicului țintă

Atunci când intenționezi să realizezi o campanie de marketing trebuie să te asiguri că ai un Buyer Persona corect definit sau, cum ar spune unii specialiști în domeniu, că-ți înțelegi clienții atât de bine încât știi și ce număr poartă la picior. Ei bine, mai ales dacă este vorba despre un proiect nou, ca să știi cui te adresezi ești obligat să descoperi anumite tipare. Așadar, analizează-ți cu atenție clienții actuali, dacă ai deja o afacere, ca să poți identifica tipare de comportament, vârstă, locației, sex sau venituri. În cazul în care activitatea pe care o desfășori îți permite să interacționezi direct cu oamenii, profită de această ocazie ca să vezi care sunt așteptările lor cu privire la produsele sau serviciile pe care le oferi.

Încearcă să aduni cât mai multe informații și să le folosești pentru a construi două sau mai multe avatare de clienți ținând cont de profilul companiei tale. Crearea unui Buyer Persona te va ajuta să clarifici direcția către care vrei să se îndrepte strategia ta de promovare.

Selectează canalele de promovare în funcție de specificul afacerii

În stabilirea unei strategii de marketing adecvate business-ului tău trebuie să iei în considerare canalele de promovare disponibile și să conturezi un plan de acțiuni pentru fiecare. De exemplu, dacă vrei să promovezi un magazin online nu-ți va fi de folos să creezi strategii de marketing offline. Însă, totul depinde de tipul afacerii tale, profilul de consumator creat și obiectivele definite. Ai la dispoziție canale organice asupra cărora poți deține control total cum sunt website-urile proprii, blogurile sau paginile de social media, dar și instrumente de promovare plătită ori canale care au rol de PR precum comunicate de presă, interviuri, articole de blog de tipul gust post, etc.

 

O strategie de marketing reprezintă un plan de acțiune ce te poate purta către o creștere a business-ului. Pentru atingerea obiectivelor companiei este esențial să alegi o metodă de promovare care să permită eficientizarea comunicării cu clienții astfel încât mesajul să poată fi transmis într-un mod cât mai atractiv pentru a veni în întâmpinarea nevoilor și dorințelor acestora.

 

Sursă: Digital Workforce

Sursă foto: Piqsels

Distribuie articolul pe: