Sfat designer. Nu se poate să nu fi observat ascensiunea din ultima vreme a unor tineri care fac obiecte de mobilier, merg la târgurile internaționale, organizează evenimente. Sunt designerii români, iar Anca Fetcu, invitata acestei luni, este unul dintre ei. Ești unul dintre cei mai activi designeri români de obiect. Cum a început povestea cu designul de interior și crearea de obiecte pentru casă? Sfat designer. Am desenat de mică, iar pe la 17 ani am ales designul. E greu să definesc începutul, mai ales că am desenat de mică, iar fratele meu mai mare, Mihai, a urmat și el această cale. Primele obiecte pe care le-am creat au fost corpuri de iluminat. Nu știu de ce, dar ideea de lumină m-a fascinat dintotdeauna. Pas cu pas, am învățat tehnologii și materiale noi și am început să le explorez. Astfel au început micile sau marile reușite, acele confirmări de care are nevoie un tânăr la început de drum, spre a nu renunța, dar și a da tot ce poate pentru pasiunea și meseria lui. Cum lucrezi la un obiect și care sunt pașii în realizarea acestuia? Dacă discutăm despre un produs custom, timpul diferă de la un obiect la altul. În general, durează de la câteva ore, până la câteva zile partea de schițe și proiectare, iar producția mai durează de la 10 minute la 10 zile. Dacă ne referim la un produs pe care doresc să îl lansez pe piață, situația se schimbă. Sfat designer. Proiectarea include o serie de machete, prototipuri, până când produsul ajunge în forma finală. În general, pașii în crearea unui produs nou sunt: identificarea unei nevoi sau a unui tip de produs existent pe piață care necesită îmbunătățiri. Urmează o serie de schițe, machete, până când produsul capătă funcția și forma dorite. Se aleg materialele și se face o analiză a pieței pentru a identifica targetul și prețul corect. Urmează producție, distribuție și promovare. Citeste si: Sfatul designerului – despre stilul eclectic. Ce mesaj vrei să transmiți prin munca ta și prin lucrările tale? Creațiile mele încearcă să transmită bucuria prin simplitate, prin acea frumusețe ingenuă, aproape copilăroasă. Cred cu tărie în valoarea terapeutică pe care o pot avea unele produse pentru cei care le utilizează. Care sunt obiectele de mobilier neconvenționale accesibile nouă și cum pot fi acestea integrate în case? Cred că ar trebui să încep prin a defini neconvenționalul în acest context: astăzi mi-aș dori ca neconvenționalul să nu însemne excentricitate sau exotism, ci mai degrabă naturalețea unei idei noi, curate, care nu încearcă să demonstreze nimic și îți aduce un zâmbet pe buze. Pare o abordare destul de filosofică, însă are o latură practică, vă asigur. Citeste si: Acasa la designerul Adeline Catinas. Sfat designer. Cu cât obiectele cu care ne înconjurăm sunt mai ergonomice (mai normale în legea universală), cu atât utilizarea lor va fi mai plăcută, iar noi mai puțin stresați. Dacă peste factorul ergonomic adăugăm și factorul ludic, atunci avem un scenariu fericit, iar dacă peste toate astea adăugăm elementul cultural, atunci nimic nu ne mai stă în cale. În prezent, Anca Fetcu își dezvoltă brandul propriu, By Anca Fetcu. Este vorba despre o serie de produse noi, smart și accesibile pe care vrea să le lanseze pe piața de aici și pe cea internațională. În paralel, realizează și proiecte pe comandă. www.ancafetcu.com Articol aparut in revista Casa si gradina. Foto: arhiva personala. Distribuie articolul pe: