Știi ce cumperi?

Știi ce cumperi?

Monica Viericiu
Crezi că atunci când mergi la cumpărături, decizia îți aparține în totalitate? Dacă te gândești puțin s-ar putea să observi că alegerile produselor din magazine sunt cumva dirijate. Află cum.
Comportamentul de consum este dirijat de comercianți începând cu reclamele și cataloagele cu oferte, care te conving să cumperi și lucruri de care nu ai neapărată nevoie la un moment dat, fiindcă nu rezistăm tentației unor reduceri. Cu toții vrem să beneficiem de mai multe produse ori facilități cheltuind cât mai puțin și concentrați în această direcție nu realizăm adesea că de fapt dăm mai mulți bani decât trebuie ori decât ne-am propus. De exemplu, vânzarea grupată (ca 1+1 gratis, la 2 plătite unul are 50% reducere etc.), te face să achiziționezi cantități mari, dar la produse perisabile este bine să fii atent, să te gândești și ce faci efectiv cu ceea ce ai cumpărat. Nu are rost să zacă în frigider alimente care se strică, este o risipă, asa că în loc să cumperi mult și să arunci, mai bine cumperi puțin și des, iei produse proaspete și le consumi integral.
Atenție și la reduceri. La produsele cu termen lung de folosință unele sunt avantajoase. Unele însă sunt nesemnificative, de câțiva bănuți, dar eticheta puternic colorată te convinge și nu mai compari prețul actual cu cel anterior ca să vezi că nu este mare afacere. Ai grijă să compari produsele luând aceleași repere, unitate de măsură (de exemplu prețul pe kilogram, nu pe bucată dacă sunt gramaje diferite) etc. Pe eticheta produselor cu reducere trebuie să fie menționat atât prețul vechi, cât și cel nou cu reducere.
Reține că produsele aflate la nivelul privirii în raft sunt cele mai vizibile și deci cele mai cumpărate, de aceea acolo sunt așezate cele mai scumpe din gamă, deci dacă vrei alte mărci sau alte produse similare la prețuri mai mici, caută mai jos, sau în partea de sus a raftului.
Foto: Monica Viericiu

Distribuie articolul pe: